søndag 3. mai 2009

Viktigst av det uviktige


Dagens blogginnlegg er behørig planlagt, men blir likevel ikke skrevet. Det får komme i morgen, mandag. Tiden i dag gikk med til å gjøre dels alt som det kommende innlegget skal handle om, dels å se fotballkampen mellom FFK og RBK på TV.
Pave Johannes Paul II har uttalt: "Av alle uviktige ting i verden er fotball den viktigste." I dette perspektivet blir det å utsette mitt bortimot daglige blogginnlegg en ikke-sak. FFK tapte ufortjent; resultatet burde i verste fall ha blitt 1-1, men dette lot seg merkelig nok ikke gjøre, enda FFK dro seg opp etter håret i 2. omgang og ble forsterket med innbytterne Abgar Barsom (bildet) og deretter Éverton Santos da Costa. Begge viste med all mulig tydelighet sin katolske tro da de gjorde seg klar til å entre banen med korstegn og samlede håndflater. Det var da jeg for alvor begynte å tro at dette skulle gå veien, men slik ble det ikke.
Kampen og oppsummeringen etterpå ble det siste jeg rakk i kveld. Men det var det viktigste jeg kunne gjøre av alt uviktig.
Innlegget i morgen, mandag, vil handle om messe og natur. Tirsdag kommer jeg til å skrive om undere og mirakler. Temaene onsdag og torsdag er ikke endelig planlagt, men på fredag 8. mai kommer jeg til å skrive om en årlig foreteelse, en mannfolkaktivitet som jeg har store forventninger til. Dette blir en betraktning av de sjeldne!
I kveld derimot, ble det bare tid for fotball og det ytterst beklagelige nederlaget på Lerkendal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Site Meter