søndag 28. juni 2009

Sändningsuppehåll

Om nettene er det oftest lite å se på TV på de statlige TV-kanalene i Norge og Sverige. For SVT står det gjerne "sändningsuppehåll" på informasjonsplakaten som utformes av kabel-TV-leverandøren. Jeg synes det er et glimrende ord, vakkert og vokalrikt slik svenske ord ofte er - langt mer lydrett skrevet enn tilsvarende ord på norsk.
Grunnen til at dette ordet er valgt som overskrift denne gangen, er at denne bloggen nå går inn i sin første pause av lengre varighet. Det kan gå 8-10 dager av juli måned før det skjer noe nytt fra Inventus sin side. Sändningsuppehåll er nettopp hva som nå innledes.
Samtidig er det godt å minne seg selv om at Kirken og dens bakmann Gud Fader aldri innleder noe sändningsuppehåll. Det sted finnes ikke hvor Gud ikke vil gi sine nådige budskap til den som er villig til å motta. Derfor har jeg tro på at jeg i den nærmeste tiden kan ha mulighet til å motta langt mer enn jeg klarer å med andre.
Idet jeg ønsker bloggens besøkere en god pause, vil jeg også opplyse om hvor vi verden jeg nå har til hensikt å hente inspirasjon, kirkelige opplevelser og nye krefter:
På gjenhør!

1 kommentar:

  1. Håller helt med - sändnigsuppehåll kan i sanning vara något mycket vackert!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Site Meter