tirsdag 23. juni 2009

Midtsommergrill



I innlegget "Likt og ulikt" fra noen få dager tilbake skrev jeg at jeg kunne se fram til å bli invitert på grillmat hos en medarbeider innen skoleverket i kommunen hvor jeg bor. Invitasjonen kom like etterpå, og den dreide seg om dagen i dag, St. Hansaften. Vi var 4 norskspråklige gjester i et katolsk, vietnamesisk hjem, og vi hadde det aldeles fortreffelig med nydelig mat og drikke i det varme sommerværet.
Jeg akter ikke å gjøre mer ut av denne saken enn å si at det ble en perfekt midtsommerfeiring. Samtalen gled humørfylt og uanstrengt rundt bordet hele kvelden. Rett som det var utvekslet vi erfaringer fra den katolske menigheten her i byen, uten at det forstyrret de tre tilstedeværende som ikke er katolikker. Men framfor alt dreide praten seg om jobb, om hus og hage og om familie - samt om maten, naturligvis.
Dagene er ekstremt lange og innholdsrike i min verden for tiden, så det blir vanskelig å få skrevet neste skikkelige blogginnlegg. I morgen, onsdag, har jeg avtale med pateren i kirken om en ny samtale i forhold til min videre opplæringsprosess. Disse samtalene pleier å avstedkomme et eget, oppsummerende innlegg i ettertid - vi får se!
Først og fremst er jeg i tankene opptatt av hvordan det er å ha gjenfunnet troen! Til forrige innlegg skrev personen "Undrende" et par kommentarer som har fått tankene til å vandre hos meg. Jeg betrakter meg selv fra siden, og jeg ser at det å tro er blitt både en aktivitet og en venting hos meg. Dette vil jeg skrive mer om ganske snart, hvis bare tiden strekker til!
Jeg er straks klar for å gå til ro for kvelden, mer mett og fornøyd enn vanlig på grunn av den vietnamesiske grillen. Có mừng!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Site Meter